joi, 19 februarie 2015

Vă îndemn: Păstraţi credinţa cum ne-a spus Taica Părinte, Cu iubire, şi cu pace, şi cu Dumnezeu ‘nainte !

Copilaşii mei cucernici, nepoţeii mei ce buni,
Părinţelul meu duhovnic, fraţi, surori, bătrâni şi juni,
Am venit în astă lume nevoiaşă şi plângând,
Într-o vară,-n două’ş’nouă, când nici nu-mi trecea prin gând…
Parcă ieri eram de-o şchioapă şi-alegam mult pe câmpii,
Parcă ieri duceam la şcoală pe iubiţii mei copii...
De cincizeci de ani, în lume, eu petrec în văduvie,
Dar Măicuţa Preacurată mi-a fost sprijin grabnic, mie…
Cât de repede trecură anii vieţii pământeşti !
Iar acum mă-ndrept cu teamă către zările cereşti...
Iată, dar, cu ce iuţeală vremea morţii mi-a sosit !
Cum se duse-aşa de iute timpul vieţii hărăzit...
Îngerii, în cartea vieţii, tot ce-am săvârşit au scris,
Iar a vieţii mele carte, astăzi, iute, s-a închis…
Ce va fi de-acum cu mine, nu pot şti acuma eu,
Ci aştept, dar, judecata Fiului lui Dumnezeu…
Nu mă ştiu ca eu, vreodată, să fi săvârşit, din fire,
Fapte bune, milostive, vrednice de mântuire…
Dar nădejdea mea mă-ndeamnă ca şi Pavel să gândesc,
Care învăţa cu râvnă cu-al său glas apostolesc:
„Lupta bună m-am luptat, şi credinţa am păzit,
Iar călătoria vieţii, eu în pace-am săvârşit”
De aceea, cu nădejde, dar şi teamă de sentinţă,
Eu vă rog pe toţi, fierbinte, din întreaga mea fiinţă,
Să m-aveţi la rugăciune preaiubiţii mei copii,
Fraţi, surori de o credinţă şi toţi cei ce sunteţi vii,
Căci voi ştiţi că după moarte nu mai este pocăinţă,
Nu mai poţi să faci nimica; e-n zadar orice căinţă…
Iar, acum, la despărţire eu vă cer la toţi iertare,
Căci şi eu pe toţi iertat-am, de la mic până la mare…
Vă îndemn: Păstraţi credinţa cum ne-a spus Taica Părinte,
Cu iubire, şi cu pace, şi cu Dumnezeu ‘nainte !
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

- Deoarece avem nevoie zilnica de hrana spirituala, aici este locul unde vei gasi cate o . . . soapta a Duhului Sfant pentru a te ajuta sa intelegi voia lui Dumnezeu cu privire la viata ta -