luni, 16 iulie 2012




Mă doare, Doamne, truda cu care pătimeşti
În fiecare suflet… Pe toate le iubeşti:
Niciunul, vreodată, Tu Însuţi n-ai uitat
Şi fiecare,-n parte, de Tine-a fost chemat
 ***
La Cina Nunţii Tale… Cum, oare, s-a făcut
C-atât de greu apasă în om puţinu-i lut?
Cum, oare, se întâmplă, că-ntunecat în glod
N-aude glasu-Ţi, Doamne, sărmanul Tău norod?
 ***
Tu i-ai adus, din Ceruri, o cale de urmat:
Umblând pe ea, s-ajungă el însuşi – împărat.
Şi darul înfierii, cu dragoste-l oferi -
În schimbul lui, iubirea – atâta, numai, ceri.
***
Ce s-a-ntâmplat, Stăpâne, cu inima din om?
Pustie-i, ca, uscată, o scorbură de pom:
Adună-n ea jivine ce pomul îl usuc
Şi nu pricepe: morţii, că paşii lui îl duc.
***
Tu plângi în fiecare şi-aştepţi îndurător
S-atingă-n el o coardă nebiruitu-Ţi dor
Şi coarda să vibreze în inima-i de lut,
Auzul ei făcându-i iubirii început.
***
Tu tragi nădejde sfântă că va veni o zi
Când, scuturându-şi somnul, în el va tresări
Uimit, fiorul vieţii din sâmburul ce-ai pus
În pieptul fiecărui, din dorul Tău, de Sus.
***
Mi-e jale grea, Iisuse, de dorul Tău rănit:
În inimi, plânge tainic, de veacuri răstignit…
Iubirea Ta, pe Cruce, în Sânge şi-n sudori,
Rămâne-ncununată cu spini în loc de flori.
 ***
Cu dor, aş pune, Doamne, un umăr, să ridic
Povara trudei Tale, cu umărul meu mic,
S-alin şi eu durerea iubiri-mpărăteşti
Pe care n-ai, în lume, cui s-o împărtăşeşti.
 ***
Mă iartă, nu-s nici tina pe care, cu-mprumut,
Mi-ai dat-o, ca, într-însa, să-mi poţi fi încăput –
Însă Te rog, Iisuse, în inimă, să-mi plângi
Cu sfânta Ta iubire, pe Cruce, când te frângi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

- Deoarece avem nevoie zilnica de hrana spirituala, aici este locul unde vei gasi cate o . . . soapta a Duhului Sfant pentru a te ajuta sa intelegi voia lui Dumnezeu cu privire la viata ta -