marți, 18 mai 2010

Domnul meu si Dumnezeul meu
Nu de foarte mult timp, am cumparat o carte. Este intitulata simplu " Parintele Sofian". Despre Parintele, spre rusinea mea nu am cercetat prea multe , stiam de dansul dar nu-i ascultasem niciodata cuvantul.
Luand aceasta carte si citind cele spuse din " prinosul inimii " lui, am ramas uimita de cat de intim putea el sa ii infatiseze omului, pe Dumnezeu, Mantuitorul nostru.
Mi-am dat seama, ca aceasta minunata intimitate o avea dansul cu Dumnezeu, facandu-ne prin exemplul vietii lui, a observa cat de frumos se descopera Domnul celor Cel iubesc pe El.Undeva, prin multimea paginilor, se lasa gasit Domnul, printr-o cutremuratoare scrisoare de demult al unui crestin catre cezarul Tiberiu, iar acum in zilele noastre prin cuvantul Parintelui Sofian. Acest pasaj a emotionat adanc inima mea si am ales a-l transcrie aici pe blog spre folosinta sufleteasca a tuturor fratilor si surorilor mele.-------------------------------------------------------- "Am sa va citesc un text, nu prea lung, al unui oarecare Lentulus. Acest Lentulus i-a scris lui Tiberiu care era cezarul, pe vremea cand a fost rastignit Iisus. Tiberiu- care l-a condamnat pe Pilat pentru ce a facut acolo, ca nu a judecat bine, l-a chemat la el si i-a dat o sentinta destul de grea- a vrut sa stie cum arata chipul lui Iisus.Un oarecare crestin, pe nume Lentulus, i-a facut o scrisoare in care ii arata cum aparea chipul lui Iisus asa cum il stia el :"In acest timp a aparut un barbat care traieste inca si este dotat cu mare putere, numele lui este Iisus Hristos. Ucenicii Lui Il numesc Fiul lui Dumnezeu, ceilalti Il numesc drept un puternic proroc. El cheama mortii la viata, El vindeca bolnavii de orice slabiciuni si necazuri.Barbatul acesta este inalt si proportionat, fizionomia Lui este serioasa si plina de virtute asa incat la prima vedere o poti iubi si totodata respecta.Parul Lui are culoarea graului copt si pana la urechi este neted si fara luciu, dar de la urechi si pana la umar straluceste si este buclat, de la umeri in jos se desparte in doua, dupa uzul nazareninenilor.Fruntea este curata si armonioasa, fata imaculata, adica linistita, curata si de o anumita roseata, expresia nobila si delicata. Nasul si gura Lui, fara cusur, barba este bogata, de culoarea parului si in furculita " despartita in doua, cum sunt toate icoanele lui Iisus." Ochii ii sunt vineti si foarte lucitori. Este plin de autoritate la mustrari si dezaprobari, iar cuvantul Lui este placut si convingator la invatare si incurajare.Fata Lui are o deosebita demnitate si ceva placut. Nimeni nu L-a vazut razand, dar L-au vazut adeseori plangand. La infatisare este zvelt. Are maini albe si lungi, brate frumoase. E serios si ales in vorbirile Sale si crutator la vorbe.Dupa infatisare e cel mai frumos dintre fiii oamenilor"Asa incheie Lentulus scrisoare sa.Frati crestini, dupa acest model este facut chipul Mantuitorului Hristos si Il putem recunoaste in orice grup apare El.(...)Acestui Chip ne inchinam cu evlavie si pe acest Dumnezeu al parintilor nostri Il rugam sa ne ocroteasca". Amin Publicat de Alexandra la 17:15

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

- Deoarece avem nevoie zilnica de hrana spirituala, aici este locul unde vei gasi cate o . . . soapta a Duhului Sfant pentru a te ajuta sa intelegi voia lui Dumnezeu cu privire la viata ta -