vineri, 28 mai 2010

rugaciunea inimi”RUGATIVA NEINCETAT”-5-


S-a scris “rugaţi-vă ca să nu intraţi în ispită” (Luca 22, 40), “rugaţi-vă neîncetat” (I Tes 5,17). Pe de altă parte Domnul ne învaţă: “Şi rugându-vă să nu grăiţi multe ca păgânii; că li se pare că, întru multă vorba lor vor fi auziţi. Deci nu vă asemănaţi lor, că ştie Tatăl vostru de ce aveţi trebuinţă, mai înainte de a cere voi dela dânsul” (Matei 6, 7-8). Cum să înţeleg acestea? Să mă rog neîncetat şi să nu spun multe? Şi ce trebuie să-i cer Tatălui ceresc? Putem a ne ruga cu rugăciunea Tatăl nostru, neîncetat?
Domnul nostru Iisus Hristos şi Mântuitorul oamenilor, când se ruga, el se retragea în pustie, aparte de oameni şi chiar de ucenicii săi, şi ne-a învăţat şi pe noi aşa: “Iar tu când te rogi,intră în cămara ta şi, şi încuind uşa ta, roagă-te Tatălui tău celui întru ascuns, şi Tatăl tău cel ce vede în ascuns, va răsplăti ţie la arătare” (Matei 6,6). Cum putem noi a ne ruga, fiind în lume, şi neavând pustia la îndemână, şi mai ales cu rugăciune neîncetată? Trebuie să părăsim lumea şi să mergem la pustie, în retragere?
Mantuitorul n-a venit sa mântuiască lumea toata aşa gratis. Pare-mi-se că El aşteaptă să-i cerem. Cum sa-i cer? ca nu stiu sa cer? M-am invatat doar să repet nişte formule mentale. Odată m-am simţit aproape de El, şi n-am ştiut ce s-ai cer. Deatunci parcă sunt paralizat, şi nu mă simt în stare sa-L rog ceva, şi zic doar cu indiferenţa. Dă-mi Doamne ce stii tu ca este bine!
şi mai e ceva
Ca de multe ori mi-am zis .. că mă voi aşeza la rugăciune si am să încerc să strig către El, cumva .. da intr-un an întreg odata am încercat mai tare .. da m-am plictisit repede .. şi de atunci am făcut de câteva ori nişte genuflexiuni numite metanii sau am repetat mental niştre mantre cum fac yoghinii
în rest .. nimic .. numa deşertăciuni
si trec zilele

-“rugaţi-vă ca să nu cadeti în ispită”-traducere de literati-antihristi destia de se sparg in perfectiuni gramaticale si dupaia isi mai iau si titluri de teologi de parca are cineva nevoie de gramatica lor ca sa mearga la rai, ce e aia intrati?doar nu intram in supermercat? ca e plin de ispite supermercatu e altceva, dar e prea limitat, ca nu numai in supermercat sint ispite.deci prin deductie logica,ispita e localizata in jos si nu in sus, adica vine de la diavol a carui locuinta e la iad-(ingerul cel cazut) si nu de la Dumnezeu,asa ca nu putem spune, ma intru in beci, ci ma cobor in beci.dar in beci( ispita) daca ma cobor o fac de buna voie si deci fac si atentie aceasta fiind ea insusi o rugaciune (atentia-trezvia de care vb.parintii) caci stiu ca e intuneric si pot sa si alunec pe scari e.t.c. asa ca am fost avertizati cu rugativa pentru a nu cadea, caci caderea poate fi atit de rea ca sa nu ne mai putem ridica rezultind de aici un pericol caruia i se potriveste un avertisment.(sa nu cadeti precum a cazut ingerul)

-“să nu grăiţi multe ca păgânii”-adica sa va adesati lui Dumnezeu si nu ca unuia ca voi care are nevoie sai spui ceti trebuie,ba chiar indeamna la intelepciune ca in putine cuvinte sa le ceri pe toate lasind pe Dumnezeu sati dea la momentul potrivit ceti este spre folos ca tu nu poti deslusi; altfel la ce ai mai avea nevoie sa te rogi, daca nu crezi ca El poate sati dea orice.

-cu rugaciunea “tatal nostru”nu se poate sa se roage nimeni neincetat, caci este pentru cei ce cad neincetat-pt.pacatosi si nu pentru cei ce siau curatat inima.si nu ca cei ce siau curatato nu mai fac sau nu ar mai fi pacatosi dar sau invatat sa steasga repede-neincetat pacatul pe care il fac,si astfel sa se mentina in lumina.

-cind Mintuitorul se retragea,o facea sa ne arate calea cea mai usoara ca stia ca suntem slabi asta nu inseamna ca in lume nu poti practica rugaciunea inimii(doar cind El scotea draci, nu se ruga?) insa este atuul celor mai tari si probati, acum insa toti sint impinsi catre aceasta rugaciune in lume, deoarece locurile tiam mai spus ,au ramas doar cele din fata.

-Si daca zice sa intri in camara ta intrascuns inseamna ca si acolo poti sa te retragi in pustie,caci inima omului este pustie fara de duhul lui Dumnezeu.

-Ba sintem mintuiti chiar gratis, numai sa voim ,ca nu putem sai platim cu nimic lui Dumnezeu, doar ce avem sa fie al nostru si sa nul fi primit de la El mai inainte,iar faptele noastre demonstreaza ca voim cu adevarat si fara fapte vointa si credinta sint moarte .

-Exista si in cerinte o trinitate, adica :mai intii ceri cu gindul apoi cu gura si apoi cu fapta.de aceea si parintii mai intii psalmodiau cu gura si cu fapta :un exemplu-metanii ,ca sa intareasca, sa dea putere cit mai multa gindului, pe care sal impinga ca pe o sabie (vezi psaltirea numele Domnului sabie de foc) in inima si sa taie de acolo toata necuratia,iar mai apoi sa apere intrarea sa nu mai intre nimic care sa lase murdarii inapoi.

-Poti sa compari rugaciunea si cu o formula dar ca sa fie cit mai eficace trebuie so imbunatatesti chiar deadreptul neincetat,si anume cind o repeti trebuie sa cugeti la semnificatia ei si sa aduni incontinuu ginduri (informatii), care sa intareasca credinta ta.citeodata cind ne simtim foarte departe de cum ar trebui sa fim trebuie sa repetam rugaciunea si mecanic caci dracu cauta sa ne faca so intrerupem,el neputind sa foloseasca anumite formule de rugaciune ,nici macar de finta, de aceea trebuie catehism ca sa stim cum si cui ne rugam.

-Un ava avea nu de mult timp un ucenic si a venit acesta la el intrun tirziu si ia zis:parinte eu vad ca nu ma pot ruga precum fratii, cu greu ma abtin la mincaruri, nu am mila ,nu am dragoste, nu sporesc nicicum si mam gindit ca rau am facut venind aici la tine si mai bine ma intorc in lume,ca si pe voi va necajesc. Si a zis ava lui:ba nu stai si fale pe toate de ca si cum leai avea.si dupa 30 de ani sa dus cu slava la Domnul, prefacinduse, iar 30 arata ca ajunsese la virsta barbatului desavirsit. Fiecare lucru pe care il facem, semnul crucii, metania si celelalte,trebuie facut incit dracii sa nu poata sa le faca si ei ,cum zici tu genoflexiuni, iar ca sa se arda si sa fuga in final,acesta lucrare pe care o faci trebuie sa contina tainele mintuirii sa ai cunoasterea despre cele ce le faci.

-Indiferenta la rugaciune vine din lipsa informatiei adevarate al lucrurului pe care il faci.nu esti singurul care face genoflexiuni toti fac de la cei mai mici pina la cei mai mari.celor mici,pentru prostime, li se mai pune si ca rugacine ,dar cei mai mari se inchina direct diavolului ,neinvatind pre prostime cum trebuieste sa practice.

Rugaciunea inimi ,devine ca o bomba atomica impotriva dracilor cind acumulind cit mai multa cunoastere despre Adevar in catehism putem sa srafulgeram cu gindul prin aceasta cunoastere cu viteza necunoscuta pe pamint;acea viteza ne poarta dincolo de timp in lumea cea vesnica.la oameni nu e cu putinta dar la Dumnezeu orice, deci sa batem sa ni de deschida sa cerem si ni se va da.mai intii sa scris sa batem (nu pe cineva cum se practica prin asa zisele biserici de toate culorile pe vechi si pe nou care iau la bataie pe oricine le sta in git ca le spune adevarul)ci pe noi insine sa ne batem cu toata constringerea(cu postul, cu dormitul pe jos, cu privegherea,e.t.c.)ca sa ni se deschida usa cea pietrificata a inimii si sa lasam pe Hriistos sa intre si sa faca lumina pe care trebuie sa ne straduim sa nu o stingem iara cu invidia lui cain.(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

- Deoarece avem nevoie zilnica de hrana spirituala, aici este locul unde vei gasi cate o . . . soapta a Duhului Sfant pentru a te ajuta sa intelegi voia lui Dumnezeu cu privire la viata ta -